Artık izleyici değil, aktörsünüz.

İnternet kullanımının her geçen gün daha fazla yaygınlaşması kitleler arası iletişimin önemli ve güçlü hale gelmesine olanak sağladı. Zaman ve mekân sınırlandırmalarını ortadan kaldıran internet, çift taraflı iletişimle birlikte ‘sosyal medya’ adı verilen platformların ortaya çıkmasını sağladı. İçeriklerin kullanıcı merkezli olarak üretildiği, artık kullanıcının izleyici değil, bir aktör olarak kendisini gösterdiği platformların genelini sosyal medya olarak nitelendiriyoruz.

İnsanların zaman ve mekân sınırlamaları olmadan iletişim kurabilmelerine olanak sağlayan sosyal medya ağları içerisinde en popüleri şüphesiz ki Facebook. Kullanıcı sayısını sürekli olarak artıran Facebook, her yaş grubundan kullanıcıya hitap ederken, internet üzerinde birçok bilginin aktarıldığı noktalardan biri olmayı da başarıyor. Birçok kişinin ilkokul arkadaşını bulma hevesiyle adım attığı Facebook, bağımlılık yaratan ağlardan biri.

Ülkemizde Facebook’u takip eden platform Twitter. Her ne kadar bir süre sıklıkla erişim engellemelerine maruz kalınmış olsa da, anlık bilgi paylaşımı konusunda liderliği elinde bulunduruyor. Bir çeşit düşünce okuma platformu formunu alan Twitter, 140 karakter sınırlandırması olmasa ‘dertleşecek insan’ merkezi haline dönüşebilirdi.

Instagram ise fotoğraf paylaşım uygulaması olarak başladığı yolda, popüler sosyal medya platformlarından biri olarak devam ediyor. Mesajların kelimelerden çok fotoğraflarla verildiği bu platform, video paylaşımı özelliğinin gelmesiyle birlikte markaların da ilgi odağı haline geldi.

Bir cevap yazın