Aslında sosyal medyanın temelleri bir öpücükle atıldı. Ciddiyim.
“Welcome to my page. I kiss you!” sosyal iletişimi başlatan ilk mesaj oldu. Hala ciddiyim.
Mahir Çağrı’yı hatırlıyor musunuz? Nam-ı diğer İnternet Mahir. 1999 yılında kendisi için açtığı sayfayla adını duyurmuş, aslında bizlere internetin gücünü kanıtlayan ilk kişi olmuştu. Kendisiyle özdeşleşen ‘I kiss you!’ cümlesi, Türkçe düşünüp İngilizce yazdığı mesajları, sayfasında paylaştığı fotoğrafları ile hafızalara kazınan İnternet Mahir, bir anda önlenemeyen üne sahip oldu. Üstelik bunu yapmak için özel bir çaba da harcamamıştı.
İnterneti zamanın şartlarına göre çok iyi kullanan Mahir Çağrı için, bizi uluslararası arenada temsil eden ilk ‘fenomen’ desek yanlış olmaz. Forbes Dergisi tarafından 2000 yılında dünyanın en ünlü 100 kişisi arasına alınan ve bugün bile akıllara geldiğinde, ‘David Bowie gerçekten hayranı olabilir mi?’ diye düşündüren İnternet Mahir, ilk internet ünlüsü olarak isim yaptı. İnternetin mIRC ve Counter Strike’tan ibaret olduğu bir dönemde kendisini ünlendirmeyi başaran, dünyanın dört bir yanından mailler alan İnternet Mahir, doğru anlaşılabilmiş olsaydı, Facebook’un temelleri ülkemizde atılabilirdi. Sahi, o sırada Mark Zuckerberg ne yapıyordu?
Kendisi için bir sayfa oluşturarak iletişim ağını başlatan Mahir Çağrı, farkında olmadan sosyal ağların ilk ilhamı oldu. Bugün dünya genelinde 3,5 milyar insan internete bağlanıyor ve sosyal paylaşım siteleri kullanıcı nüfusunu giderek artırıyor. Hal böyle olunca internette aktif şekilde yer almak, kurum ve markaların da ilk hedefi haline geliyor. Şöyle bir düşünün, online platformlarda yer almayan marka kaldı mı? Kurumsal itibarın temel taşlarından biri sosyal medya olunca, ister istemez tüm kurum ve markalar online mecralarda yerini alıyor.
Günün 6 saatini internette geçiren bir hedef kitle söz konusu. Bu da kurumlar için en etkili tanıtım aracının, popüler platformlar olmasını sağlıyor. Sektöre hızlı bir giriş yapmak, kendinizi en kısa sürede tanıtmak, bilinirliliğinizi artırmak ve prestij kazanmak için sosyal medya denen olgunun içerisinde yer almak şart. Burada doğru iletişimle hedef kitlenin ilgisini çekmeyi başardığınızda, internetin gücünü bir kez daha anlayacaksınız. Tabi ‘i kiss you’ şeklinde iletişim kurmaya çalışmayacak bir ekipten, profesyonel destek aldığınız müddetçe…