Kurumsal itibarın temelinde ‘güven’ vardır.
Son zamanlarda sıklıkla karşımıza çıkmaya başlayan olgulardan biri olan kurumsal itibar; herhangi bir kurum ya da kuruluşun paydaşları üzerinde oluşturduğu olumlu ve olumsuz algıların tamamını içeren kolektif değeridir.
Somut değil, soyut kavramların güç kazanma yolunda etkili bir unsur haline gelmesiyle birlikte, kurumsal itibar önem kazanmış, işletmelerin ilk hedefi, kaliteli mal ve ürün sunmaktan ziyade; paydaşlarının beklentilerini göz önünde bulundurarak bunlara yönelik çalışmalar yapmak olmuştur.
Kurumsal itibarın temelini güven oluşturur. Güven, nasıl bireyler için hayati önem taşıyan bir hisse, işletmeler için de aynı etkiyi gösterir. Güven üzerinde yaptığı araştırmalar ve Güvenin Hızı kitabıyla tanıdığımız Stephen M.R. Covey’in de dediğini gibi; “Güven ortadan kalktığı zaman; en güçlü hükümetleri, en başarılı şirketleri, en etkin liderleri, en sağlam arkadaşlıkları, en kıymetli karakterleri ve en büyük aşkları yok edebilecek tek şeydir.”
Günümüz koşullarında kurumsal itibar finansal değerlerden daha önemli durumda. Kredi itibarının değil, itibari kredinin kazanç getirdiği şu dönemde, itibarı artırmaya yönelik çalışmalar yapılmalı ve bu konuda profesyonel destek almaktan kaçınılmamalıdır.