“Arkadaşım Lisa birkaç yıl önce çok satanlar arasına giren bir kitap yazdı ve Amazon’da hakkındaki eleştirileri okumak bize çok şaşırtıcı geldi. Okuyucuların neredeyse yarısı kitaba beş yıldız vermişti. Kitabın ne kadar da dokunaklı ve iyi yazılmış olduğundan söz ediyorlardı. Arkadaşlarına vermek üzere beş altı kopya aldıklarından bahsediyorlardı. Ya diğer yarısı? Onlar bir yıldız vermişti. Onlar Lisa’yı, kitabını, yaşam tarzını ve hatta bu kitabı beğenenleri bile kötülüyorlardı.

Peki şimdi bu noktada neler olup bitiyor? Nasıl oluyor da bir kitap böylesine taban tabana zıt görüşler yaratabiliyor? Basit. Kitabın hiçbir şey yarattığı yok. Tek yaptığı şey, insanlara daha kitabın kapağını bile açmadan önce var olan eğilimlerini ifade etme şansını vermek.

Mücadeleci bir pazarlamacı olmak çok çekici gelir. Kahvecileri çaycılara, votkacıları Yeşilaycılara, Cumhuriyetçileri Demokratlara dönüştürmek üzere işe koyulmak. Arada sırada da olsa şansınız tutar ve başarılı olursunuz. Ama bu zorlu ve güç bir yoldur.

İnsanlar dünya görüşlerini değiştirmek istemezler. Onu severler, benimserler ve onun desteklenmesini isterler.”

– Seth Godin’in ‘Bütün Pazarlamacılar Yalancıdır’ isimli kitabından…